närtidenstannar.blogg.se

Denna blogg kommer i största del handla om sorgen efter min älskade sambo Nisses bortgång 1 September 2014 och hur livet måste gå vidare.

utmattad?

Publicerad 2015-03-15 18:39:36 i Allmänt,

Har kommit i en riktig svacka...två steg framåt och fem bakåt....
 
Känner en inre stress....känner mig konstant trött och allmänt utmattad....vardagen rullar på och jag tar mig igenom alla måsten...och små ljusglimtar ger mig lite energi...
 
På senare tid har jag fått riktigt läskiga yrselattacker....kanske ska börja lyssna på min kropp och dra ner på tempot?
 
Just nu finns det tyvärr inget jag kan dra ner på...jobbet måste skötas...djuren måste skötas....stallpassen och hemmet måste skötas....kanske dags att ta hand om sig själv med?
 
När man är i en nerperiod och saknaden efter Nisse är som värst känns allt som att bestiga ett berg...jag vet att det kommer lättare tider...just nu är allt svart och saknaden efter mn älskling är enorm...jag vill att han kommer hem ♥♥
 

Kommentarer

Postat av: Vg

Publicerad 2015-03-15 18:50:44

Älskade fina du <3 kanske skulle du be om halvtidssjukskrivning? På så sätt drar du ju ner på tempot samtidigt som du fortsätter jobba....
Så du inte kraschar <3
Miljoner kramar!

Postat av: Sara H

Publicerad 2015-03-15 20:37:50

Ida, man kan inte köra på i 100 km. :( Man måste ge sig egen tid, göra saker som gör att man orkar vardagen. Man får vara svag, man kan inte vara alla till lags, man MÅSTE vara egoist och tänka på sig själv! Vad får mig att gå vidare just nu, vad ska jag göra för att överleva dagen. 6 månader är inget när man förlorat någon man älskar, man ska sörja och få sörja. Livet kommer aldrig bli sig likt igen, det kommer ta tid för dig att skapa dig ett "nytt" liv! Det kommer vara en berg och dalbana, med och motgångar. Livet är inte lätt, man får lära sig att anpassa sig efter de mest tragiska omständigheter. Fina Ida <3 Du MÅSTE vara rädd om dig!! Våga be om hjälp, prata om hur dåligt du mår och vilka tankar du har, älta saker. Det är det som gör att man kommer framåt, livet måste ju gå vidare. Man lär sig nya saker om sig själv man inte trodde var möjligt. Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela